Domov Kolesarske poti Pot vinotočev

start, cilj: Beltinci
povp. 35 km/h: 1 ura 40 min
ogledi:

grad in cerkev v Beltincih, grad v Rakičanu, Rotunda v Selu, Plečnikova cerkev v Bogojini,

Penova klet v Filovcih, Bukovniško jezero

profil proge:
pot_vinotocev

View Larger Map

Pedale zaženemo v Beltincih, kjer si za začetek lahko ogledamo beltinsko graščino, ki je bila zgrajena v 17. stoletju.

Po kolesarski stezi peljemo proti Rakičanu (glavna cesta Beltinci – Murska Sobota). Po približno 5 km vožnje smo v Rakičanu, kjer zagledamo Dvorec Rakičan, ki ima bogato ponudbo.

Nadaljujemo proti Murski Soboti in v prvem križišču zavijemo desno in peljemo po glavni cesti skozi vas Rakičan. Prečkamo majhen mostiček in na koncu poti spet zavijemo desno za Noršince. Peljemo skozi Noršince, in ko zagledamo tablo, ki označuje začetek vasi Mlajtinci, zavijemo levo. Peljemo po ozki cesti do konca, kjer zavijemo levo. Sledi kratka cesta do Tešanovec. Na glavni cesti zavijemo desno (levo bi prišli v Moravske Toplice). Po nekaj sto metrih zagledamo pri gasilskem domu tablo za Vučjo Gomilo in Selo (zavijemo levo). Po dobrem kilometru, ko se začnemo vzpenjati zavijemo levo proti Suhemu Vrhu. Sledi majhen klanec, ob katerem so nanizani vinotoči.

Priporočamo obisk vinotoča Lipič-Passero (na klancu zavijemo levo). S te točke je prekrasen pogled na prekmursko ravnico in njeno obrobje. Zanimiv je tudi s slamo krit vinotoč Jani (na desni strani klanca).

Suhi Vrh zapustimo in se vključimo na cesto v smeri Fokovci – Selo (držimo se desno). V vasi Selo je na desni strani priznana prekmurska gostilna »K rotundi«. Ime ima po cerkvici sv. Nikolaja, edinstveni opečni romanski rotundi, ki se hkrati s svojimi freskami uvršča med pomembnejše kulturne spomenike na slovenskem. Sledi Čikečka Vas (odcep za Čičečko Vas je pred znamenito cerkvico oz. Rotundo, ki jo pa najdemo nekaj sto metrov nižje od omenjene gostilne »K rotundi«) in Motvarjevci, kjer zavijemo desno za Bukovnico (3 km). Naša pot gre v Bukovnici mimo majhne kapelice, sledi zanimiva cesta skozi gozd, mimo lovskega doma, vse do Bogojine (4,3 km).

V Bogojini si lahko ogledamo Plečnikovo cerkev, zgrajeno v letih 1925-27, njena prednica – znameniti spomenik prekmurske gotike iz 14. stoletja je povsem ohranjena. Na križišču zraven cerkve pa je smerokaz za turistično kmetijo Puhan. Posebej zanimiva je Puhanova obokana vinska klet, ki je bila leta 1994 izbrana za najlepšo vinsko klet v Prekmurju.

Pot nadaljujemo v smeri Bogojina – Dobrovnik. Peljemo skozi Filovce, kjer lahko zavijemo levo (manjši vzpon) in si ogledamo Penovo klet in Filovski Gaj. Pot nadaljujemo v smeri Strehovci - Dobrovnik. Odločimo se lahko za ogled Bukovniškega jezera z okolico, ki je še posebej v zadnjem času postalo prava turistična atrakcija. Če hočemo priti po asfaltni cesti, gremo v Strehovcih naprej proti Dobrovniku in pred gostilno Lipot zavijemo levo za jezero).

V Dobrovniku zavijemo desno (smerokaz za Beltince). Po 5 km pripeljemo v Renkovce, kjer zavijemo levo za Turnišče. Peljemo skozi vas in po 3 km prispemo do križišča, kjer zavijemo desno za vas Lipa. Od cilja v Beltincih nas loči še dobrih 5 km